VOLLEYSCORES
LIVESCORE
INLOGGEN
Ledenwerving

Ledenwerving

Recruteringsmethodes

Sportclubs die goed in staat zijn leden te werven en te behouden hebben de zaken op het gebied van sportkader, beleid, financiën en diversiteit in het sportaanbod vaak beter op orde dan clubs die moeite hebben met het werven en behouden van leden. Ook werken deze sportclubs vaker samen met andere partijen, zoals sportaanbieders, zorginstellingen, onderwijs, buurtorganisaties, etc. Daar staat tegenover dat ze vaker ruimte te kort komen in hun accommodatie. 

Actie

Voordelen

Nadelen

Flyers uitdelen in de scholen

– Weinig inspanning

– Je kan veel kinderen bereiken

– Lage respons

– Sommige scholen willen geen flyers uitdelen

Kick Off/Startdag

–  Een meerwaarde voor reeds aangesloten leden

–  Nieuwe leden krijgen een duidelijk beeld van heel de club

 

– Moeilijker om nieuwe leden te bereiken

– Aan het einde van het seizoen al vragen om die dag vrij te houden

Vriendjesdag

–  Weinig inspanning

–  Kinderen gaan gemakkelijker aansluiten als ze reeds iemand kennen in de club

 

Volley@School

–  Je bereikt veel kinderen

–  Je krijgt subsidies

 

–  Scholen moeten akkoord gaan

–  Je moet een enthousiaste trainer hebben die overdag in de scholen de initiaties kan gaan geven

Open clubdag

–  Potentiële leden krijgen onmiddellijk een duidelijk beeld van het reilen en zeilen in de club.

–  Meerwaarde voor de reeds aangesloten leden

–  Niet zo gemakkelijk om mensen tot op de open clubdag te brengen

Volleybal kampen/tornooien voor (niet) leden

–  Je hebt een ganse week om nieuwe leden te overtuigen om volleybal te beginnen spelen

–  Als leden zich  nadien aansluiten kennen ze al een aantal trainers van de club

–  Tijdsintensief

–  Respons

Op de website duidelijk vermelden hoe ze zich kunnen aansluiten en bij wie ze meer info kunnen verkrijgen

–  Weinig werk

–  Zichtbaar voor iedereen

–  Respons

 

Door 1 actie te doen zal je misschien respons krijgen maar door verschillende acties te ondernemen zal de respons een pak hoger zijn. De beste reclame blijf nog altijd de mond aan mond reclame. Als je binnen je club kwaliteit aanbiedt gaat dit snel de ronde en zullen er gemakkelijker leden kunnen worden aangeworven.

Voorbeelden